Jdi na obsah Jdi na menu
 


Auto na vodu snadno a rychle - jak na to?

25. 5. 2011

 

Vodíkový generátor z destilované vody 

 

Úplnou "náhodou" se ke mě dostala informace od samotného autora tohoto zařízení, který mě napřímo oslovil s konkrétním komentářem ve věci zvyšujících se cen pohonných hmot. Myslím, že nám podobné zlepšováky a vynálezy nejsou dostatečně jasně resp. vůbec demonstrovány ani v pořadech typu Rady ptáka loskutáka, ani v Receptáři prima nápadů, proto s těmito věcmi musí vyjít na světlo světa alternativní weby. Důvod je velice prostý - stát potřebuje naše peníze a daně.

 

 ________________________________________________

Doplňuji aktuální záznam živého vystoupení pana Jaroslava Duška - Divadlo na Kampě, kde autor vodíkového generátoru přímo jeho funkci popisuje (cca od 32.minuty):

http://www.ct24.cz/kultura/126678-on-line-duse-k-z-divadla-kampa/

 _________________________________________________

 

 

Níže následuje text autora, který jsem jen minimálně upravil:

_________________________________________________  

Instalací vodíkového generátoru bude naše vozidlo hybridní. Bude používat původní palivo a navíc samovolně generovaný vodík. Jinak řečeno, část původního paliva ( asi 40% ) bude nahrazeno gener-sada.jpgvodíkem. Tím tedy šetříme zmíněných cca 40% pohonných hmot.

 

Celý systém pracuje tak, že elektřinou, generovanou alternátorem za provozu motoru vozidla, je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík ( HHO ). Tato plynná směs je následně přiváděna do motoru přes sací potrubí.

 

 

Detaily například v tomto videu: http://www.uloz.to/live/8969847/vodikovy-generator-vnit-ek-avi 

Ve skutečnosti motory průměrně využijí cca 20-23% energie z paliva. Zbývající část, jsou jedovaté emise a nespálené palivo. Vodík a kyslík vytvořený generátorem podpoří mnohem účinnější spalování jakéhokoliv paliva.

Motor využije mnohem více této energie a má navíc větší výkon. Vodík zvyšuje efektivitu spalování dodávaného paliva do spalovacího prostoru. Zlepší se jeho spalování a využití přenosu síly výbuchu na točivý moment motoru.

Generátor vytvoří zhruba 3 až 4 litry vodíku a kyslíku ( HHO ) za minutu, v poměru 2:1 pro vodík. Vodík má asi 2x vyšší oktanové číslo než benzín a 4x větší než diesel. Kyslík navíc podporuje hoření. gener-bunka.jpg

Jinak řečeno, získáme pro svůj motor navíc několik litrů plynné směsi paliva, které je kvalitativně na výrazně vyšší úrovni, než současná paliva s biosložkou z čerpacích pump.

Spalováním HHO vzniká navíc jen vodní pára, takže auto bude mít výrazně méně škodlivých emisí a bude tak mnohem ohleduplnější k  životnímu prostředí.

 

Technické údaje:

Pro svůj provoz potřebuje generátor cca 20-30 ampér. Záleží na typu generátoru i vozidla, či přání zákazníka. Běžné alternátory u aut, dnes produkují hodnoty někde mezi 15 – 30 A navíc, které slouží pouze pro dobíjení baterie. Generátor využívá pro produkci vodíku právě tento proud navíc, který by se jinak bez užitku pouze ukládal v baterii.

Destilovaná voda sama o sobě proud samozřejmě nevede, proto je nutné ji ještě smíchat s jedlou sodou a tím vytvořit vodivou směs. ( na zimu se pak ještě přidává denaturovaný líh proti zamrznutí ).

Voda která se rozkládá na plyn HHO  MUSÍ  být výhradně !!! destilovaná. Případné nečistoty ve vodě by se okamžitě usadily na elektrodách a generátor by po čase snížil svou účinnost či dokonce přestal pracovat. (jedlá soda nevadí, protože se rozpustí na tak malé částečky, že zanesení elektrod nehrozí).

 

Obrovskou výhodou tohoto zařízení je fakt, že se kyslík a vodík nikde neskladuje, ale vyrábí se elektrolýzou vody pouze v době, kdy je vůz v provozu nebo když generátor uvedeme do provozu pomocí vypínače.

Tím odpadá starost se skladováním a bezpečností provozu, neboť malé množství HHO, které je takto vyrobeno, si motor okamžitě přisaje a využije pro účinnější spalování v motorech jedoucích na benzín, naftu či LPG.

Díky spalovaní HHO se v motoru odstraní usazeniny vzniklé provozem na běžná paliva, lehce se zvýší výkon, sníží se hlučnost, množství vypouštěných emisí a hlavně spotřeba paliva.

 

Pokud jde o platnou legislativu, tak u nás ani v jiných členských státech EU není zařízení výslovně gener-lambda.jpgpovoleno, ale ani zakázáno. Platí tedy, že je možné ho využívat pro úsporu paliva, ale nedá se zapsat do technického průkazu a na technické kontrole musí být zařízení vypnuto, aby neovlivňovalo výsledky měření emisí.

Moderní motory nastavují palivovou směs, která jde do motoru podle výsledku měření toho, co vychází z motoru.

Sonda, která provádí měření, se jmenuje lambda sonda. Podle výsledků jejího měření řídící jednotka nastavuje bohatost palivové směsi pro motor.

Aby opravdu došlo k úspoře paliva, je nutné řídící jednotku trochu „obejít“ tím, že se mezi ni a výstup ze sondy přidá zařízení, na kterém si sami nastavíme, jaká palivová směs má jít do motoru.

Při spalování HHO totiž dochází k výrazné změně v emisích motoru. Pokud bychom tedy sami nenastavili jak bohatá směs má být, spotřeba by naopak výrazně vzrostla.

Ke generátoru je dodávána kompletní sada dílů pro jeho montáž do auta nebo montáž provedou odborníci. Součástí celé základní montážní sady je generátor o rozměrech 185x185x80mm, nádoba s dvojitým dnem na skladování vody, vypínač, kabely, hadice, pojistka a návod na montáž.

________________________________________

 

Věřím, že nám výše uvedená inspirace otevře oči správným směrem, neboť nám nabízí poměrně dosažitelné a snadné řešení, jak koncerny typu SHELL a ESSO stlačit naší nulovou poptávkou  s cenami níže, než si nyní dovolují tak drze diktovat...

Pokud si totiž nebudeme těchto dvou gigantů nějakou dobu téměř vůbec všímat, poptávka po tesco-club-card.jpgproduktech klesne, tím padnou i jejich tržby a budou muset ceny logicky snížit. Pokud ceny skutečně sníží, budou je muset ostatní následovatelé na trhu podpořit, jinak nebudou mít tržbu ani oni.

Snadné a prosté - máme obrovskou sílu a moc, ani o tom nevíme - my určujeme, zda se necháme vykořisťovat či nikoliv.

To platí naprosto o všech společnostech...

Vynechte ze svého života TESCO a za pár měsíců zmizí z trhu i se svými klubovými kartami, kterými se nás snaží pouze lépe monitorovat co do spotřebního chování - naše podpora patří především místním českým firmám a zdravému rozumu.

 

Vše je jen otázka hry silnějších nervů o čas - tedy i naše peníze a primárně náš lepší život.

  

Mnoho štěstí Aridan

 

Komentáře

Přehled komentářů

INFO

(Aridan, 13. 4. 2012 7:34)

Milí čtenáři,
protože je článek na webu již téměř rok a většina dotazů se proto opakuje, doporučuji všem dalším hledajícím dobře prohlédnout komentáře.
Doporučuji zejména komentář FRAMA, se kterým jsem byl v přímém kontaktu a který je nejblíže pravdě.
Je smutné, že skupina našich skeptiků z klubu Sisyfos.cz nemá v určitých směrech základní přehled. Naprosto nevěřím tomu, že by chtěli podporovat světové skupiny, kterým záleží na spotřebě fosilních paliv záměrně, ale díky svému úzkému úhlu pohledu na stav světa, tento účelově zaběhnutý Systém podporují...
S díky všem Aridan

Prodej genrátoru

(Radek Maláč, 26. 5. 2011 11:20)

Jen pro pořádek. Já ten generátor také prodávám:) Cena je 9500 za celý komplet, včetně obchvatu a pulzního měniče.
Pokud budete chtít zajistím i montáž.

S pozdravem Radek Maláč.

Re: Prodej genrátoru

(elerik, 1. 6. 2011 15:31)

já ho budu kupovat za 5000 ;-)

Re: Prodej genrátoru

(Libor, 18. 1. 2012 21:18)

Zdravím, pokouším se kontaktovat Radka Maláče, ale nedaří se mi.. Chci namontovat vyvíječ... děkuji : mammut.l@seznam.cz

Libor

Re: Prodej genrátoru

(Zbyněk, 13. 2. 2012 14:40)

Radku a jak se s Tebou mohu spojit, kontakt,

Re: Prodej genrátoru

( Ilona Dohnalová, 11. 3. 2012 15:29)

Dobrý den.Měla bych zájem o vodikový generátor četně instalace. Je možné se s vami kontaktovat, Děkuji předem. I.D.

Re: Prodej genrátoru

(Zdeněk Pitner, 7. 4. 2012 19:34)

Dobrý den,

máte informace o tom, jestli se na nové auto,které projde touto úpravou, vztahují ještě pořád záruky.

Děkuji a přeji hezký den.
Zdeněk Pitner

Re: Prodej genrátoru

(vasek-27@seznam.cz, 12. 4. 2012 23:16)

dobry den mam par otazek nikde jsem se nedocetl kolik je potreba destilovane vody dejme tomu na 100km podle obrazku prestavbove sady je pouzita vyrovnavaci nadobka chldice. A pokut me hlava neplete k vyrobe 1 litru vodiku je zapotrebi az devet litru vody tudiz me zarazi ten obem nadobky

ziju dlouhodobe v zahranici a pokut tohle opravdu funguje mam zajem o sadu pro ford mondeo z motorem 2 litr TDDI R.v 2001 muzete mi poskytnou vic informaci a cenu pro tento typ motoru

muj meil vasek-27@seznam.cz
predem dekuji

Občan míní a stát mění

(Josef, 12. 4. 2012 19:27)

Myšlenka dobrá, ale ve státní pokladně přeci musí být dostatek financí, na přerozdělování do kapes zlodějů, říkajicích si korupčníci. Proto zapomeňte a nevyhazujte své peníze za něco co vám stejně zakážou.

Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Fram, 12. 2. 2012 15:46)

Pro ty co melou pořád něco o zachování energie.... Jak se vynese raketa na oběžnou dráhu?? Je to vysokooktanovým benzínem? Nééé je to okysličením paliva. Při rozkladu vody se vygeneruje cca 33% vodíku a 66% kyslíku. Ten kyslík okysličí to palivo co normálně spalovací motor spaluje a tím zrychlí jeho hoření a využití maximálního potenciálu paliva v horní úvrati jako třeba při TWIN Spark motorech. Navíc k dosažení viditelnýho efektu stačí jen nepatrný množství vodíkokyslíkové směsy. Je to silnější efekt než když jedete s naloženým autem do kopce a najednou vjedete do lesa,kde vám díky vyššímu obsahu kyslíku začne to auto víc táhnout!!! Ale to přeci vy všichni co jste studovaní určitě znáte z pátý třídy základní školy jako já. Nebo ne?? Docela se stydím za to jak hloupej národ jsme a že radši meleme něco co si myslíme,než aby jsme si zjistili skutečnosti které máme přímo před očima. PS:měl jsem autobaterii propojenou mezi článkama hadičkou,kterou jsem zavedl u žigulíka do sání a jezdil jsem s tím žigulem za 4,5 litru a na dvanáctistovku byla bez problému dosahovaná rychlost 170 Km/h .... jak málo stačí
Nadávat a nebo se zeptat na mé zkušenosti a vědomosti můžete na luteseny@seznam.cz

Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Aridan, 12. 2. 2012 16:07)

Milý Frame,
děkuji za velmi jasný a konkrétní komentář, jen se prosím tolik nerozohňujte, jinak shoříte :-)
Ono je to totiž zbytečné a kdo prostě nechce pochopit, tak nikdy neprozří - je to navíc jednodušší, než něco zkusit :-)
Dovolím si Vás kontaktovat na mail.
S díky Aridan

Re: Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Fram, 12. 2. 2012 18:06)

Nejsem nas...ej :) Ale na všech stránkách kde se omýlá tohle téma je potřeba registrace,tak jsem si to trochu vynahradil. Upřímně: je mi jedno kdo je jak hloupej. Já nevěřil že je Gamo horší než Hatsan a že Umarex je ,,superkvalitní,, a tak jsem začal zbírat vzduchovky. Takže už vím že spousta prodejců lže. Taky vím,že BMW je hroznej šmejd a s Alfou se nedá srovnávat.(taky věčný téma) Prostě se rád nechám přesvědčit a rád si věci ověřím než něco vypustím. Myslím,že co se týče ropy,tak jde i o to,aby nevznikly války na základě ,,chudnutí,, arabských šejků. Takže nečekejte podporu od ostatního světa!Nehledě na ekonomiku.

Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Whisperer, 18. 2. 2012 14:48)

FRAM#
Mozna jsem idiot co nepochopil v pate tride chemii, ale nejak mi nestymuje kde ste vzal ten pomer 33/66 vodik/kyslik pri rozkladu vody .. H2O .. doted sem si myslel ze jsou to DVA atomy vodiku a jen JEDEN kysliku. Selskej rozum mi rika ze ten pomer je opacnej.

Re: Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Aridan, 18. 2. 2012 18:14)

Neberte to prosím tolik osobně, to bych se musel už dávno zbláznit a stránky smazat :-)
Aridan

Re: Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Fram, 19. 2. 2012 21:45)

Pravda,ten poměr je opačnej.Při tom psaní jsem to popletl. Princip při hoření je ale stejnej. To ví i každej svářeč,že s autogenem bez kyslíku železo nerozřeže.Nebo se pletu i v tomhle?

Re: Jste idioti co nedávali pozor ve škole!!

(Fám, 2. 3. 2012 19:45)

Citace, myslím že není již nic dodat ulr: http://www.sysifos.cz/files/Jednavodu.pdf
2) Existuje ještě jedna možnost jak by zařízení mohlo fungovat. Je známo, že přidáním
vhodného aditiva můžeme zefektivnit hoření paliva ve spalovacím motoru a tak mu zvýšit
účinnost. Nejznámějším aditivem je pravděpodobně oxid dusný, který je využíván u
superrychlých automobilů a motocyklů. I přidání vodíku do spalovacího procesu běžného
motoru je princip starý desítky let a skutečně se ukazuje, že rychlé hoření vodíku může 2
spalovací proces zefektivnit. Příspěvek na konferenci FISITA 2004
[2004_Mihaylov_FISITA] popisuje pokus s malým motorem o středním výkonu asi 4 kW, do
kterého bylo z externího zdroje dodáváno 160 l vodíku za hodinu. Účinnost spalování
vzrostla, podle autorů příspěvku, o 15 %. Zdůrazněme však, že se jednalo vodík z externího
zdroje. I zde pak zákon zachování energie ukazuje, že při výrobě vodíku s pomocí
spalovacího motoru nemůže být tento systém efektivní. Ukažme to na případě běžného
osobního automobilu. Pro běžnou jízdu budeme v průměru potřebovat přibližně 20 kW
výkonu. Abychom výkon motoru navýšili o 15 %, budeme potřebovat 800 l vodíku za hodinu.
Nyní však budeme tento vodík vyrábět elektrolýzou přímo v autě. Prozatím uvažujme, že
alternátor auta je schopen dodat libovolný výkon a pokusme se spočítat, jaký výkon je na
výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou potřeba. Účinnost alternátoru auta i účinnost
běžného elektrolyzéru je přibližně 60 %. Výroba jednoho litru plynného vodíku (spalné teplo
navýšené o ztráty alternátoru a elektrolýzy) bude vyžadovat přibližně 33 kJ energie.
Potřebných 800 litrů tedy bude vyžadovat 26400 kJ každou hodinu, což je ekvivalentní
výkonu 7.3 kW, který elektrolýza skrze alternátor motoru odebere. Tím se nám povede zvýšit
výkon motoru o 15 %, tedy o celé 3 kW. Jsme tedy 4.3 kW ve ztrátě a to ani nemluvíme o
tom, že neexistuje sériový osobní automobil, jehož alternátor by byl schopen dodat 7.3 kW
(běžný alternátor má výkon přibližně 1 kW). Opět tedy nelze než soudit, že popisované
zařízení je v autě jen naoko, a že se o žádné zvýšení efektivnosti pohonu automobilu ani
nesnaží. V takovém případě přijde potenciální zákazník naštěstí nejvýše o peníze za nákup
zařízení a neutratí ještě navíc za zmařené palivo spotřebované na výrobu vodíku.
Závěr
Jak tomu u podobných zařízení s fantastickými vlastnostmi bývá, jedná se jen o další pokus o
klamání spotřebitele založený na rozmachu vodíkového pohonu u automobilů a na tom, že
základní fyzikální principy nejsou u obyvatel zdaleka tak pevně zakořeněné, jak by si učitelé
fyziky přáli. Na obvyklou otázku nakupujícího „Proč se takové jednoduché zařízení již dávno
v automobilech nepoužívá?“ samozřejmě prodejci reagují klasickou odpovědí „Za to může
všudypřítomná ropná loby, pro kterou jsou podobné inovace trnem v oku“. Realita je ovšem
taková, že velké automobilky již investovaly miliardy eur na vývoj vodíkového pohonu. Ten
však není založen na principiálně neefektivním spalovacím motoru, ale na elektromotoru
napájeném tzv. palivovým článkem. Do auta se nečerpá voda, ale přímo kapalný vodík, který
je vyráběn rozličnými způsoby. Ani zde však nelze porušovat zákon zachování energie a tento
systém má smysl jedině tehdy, když výroba vodíku není energeticky náročnější než výroba
stejného množství energie z fosilních paliv. V případě elektrolýzy vody to tedy znamená, že
elektrická energie musí být vyrobena např. v solárních, větrných nebo jaderných elektrárnách.
Abychom popisované stránky pouze nehanili, je potřeba vyzdvihnout, že v sekci „Často
kladené otázky a odpovědi“ se můžeme dočíst, že pro dosažení úspory „je nutné jezdit
úsporně a sešlapovat pedál opravdu s citem“. Oceňujeme, že tuto dobře míněnou radu
poskytuje prodejce zcela zdarma, a že poplatek je tedy pouze za dobrý pocit z vodní nádobky
pod kapotou našeho auta.
Vypracovali: Lukáš Jelínek, Václav Kotlan, Luděk Pekárek

AhojGKHNH

(Marek, 3. 2. 2012 0:22)

Kolik stoji ten vodíkový generator, kde se dá sehnat? Vím o jedněch, ale ty jsou slabé.

PODVOD

(Peta, 29. 12. 2011 19:07)

Bejt Vámi se zamyslím nad zákonem o zachování energie a nad tímto přístrojem, který rozkládá vodu, dává zabrat alternátoru a pak jí zase slučuje a chce tím získat energii navíc, která má pomáhat motoru. Navíc úspěšnost elektrolýzy není ani třetinová. Pokud se mnou nesouhlasíte podívejte se na: http://www.sysifos.cz/files/Jednavodu.pdf
Kde vám to vysvětlí a pobavíte se nad hloupostí (nebo lží) jedné nejmenované firmy možná i nějakého sedláka-vědce. Vývoj technologie aut bych opravdu nechal na odborníky s dlouholetou praxí a výzkumnými laboratořemi.

Re: PODVOD

(Peta, 29. 12. 2011 19:36)

A ještě bych chtěl dodat, že neházím všechny vodíkové pohony do jednoho pytle. Kdyby auto tankovalo stlačený vodík (sice nebezpečný, ale dobrá možnost jak uložit energii vedle baterií a ultrakapacitorů) tak jsem pro. JO A JĚŠTĚ, KDYŽ VÁM TO TAK FUNGUJE ZKUSTE BRÁT VODU (VODNÍ PÁRU)Z VÝFUKU A NALEJVAT JÍ ZPÁTKY DO VAŠEHO ELEKTROLYTICKÉHO NÁDOBÍČKA,BYLO BY TO JEŠTĚ DOKONALEJŠÍ PERPETUUM MOBILE. A vskutku to tak je. Ta voda nikam neuteče, budete ji mít pořád stejně, pokud to uděláte. Ale zato vám benzin(nafta nebo něco jiného co vám to žere) bude ubývat rychleji ( ne, že by se spotřeba hodně zvýšila, ale trochu naroste, může se také snížit, ale to by znamenalo ,že jste se naučili jezdit úsporněji).
Těch šest tisíc nebo kolik to stojí(případně čas, který jste strávili vyráběním) investujte do knih o perpetuum mobile.

Re: Re: PODVOD

(jirka, 31. 1. 2012 16:25)

Nechapu jak si to mohli koupit.