Jdi na obsah Jdi na menu
 


Auto na vodu snadno a rychle - jak na to?

25. 5. 2011

 

Vodíkový generátor z destilované vody 

 

Úplnou "náhodou" se ke mě dostala informace od samotného autora tohoto zařízení, který mě napřímo oslovil s konkrétním komentářem ve věci zvyšujících se cen pohonných hmot. Myslím, že nám podobné zlepšováky a vynálezy nejsou dostatečně jasně resp. vůbec demonstrovány ani v pořadech typu Rady ptáka loskutáka, ani v Receptáři prima nápadů, proto s těmito věcmi musí vyjít na světlo světa alternativní weby. Důvod je velice prostý - stát potřebuje naše peníze a daně.

 

 ________________________________________________

Doplňuji aktuální záznam živého vystoupení pana Jaroslava Duška - Divadlo na Kampě, kde autor vodíkového generátoru přímo jeho funkci popisuje (cca od 32.minuty):

http://www.ct24.cz/kultura/126678-on-line-duse-k-z-divadla-kampa/

 _________________________________________________

 

 

Níže následuje text autora, který jsem jen minimálně upravil:

_________________________________________________  

Instalací vodíkového generátoru bude naše vozidlo hybridní. Bude používat původní palivo a navíc samovolně generovaný vodík. Jinak řečeno, část původního paliva ( asi 40% ) bude nahrazeno gener-sada.jpgvodíkem. Tím tedy šetříme zmíněných cca 40% pohonných hmot.

 

Celý systém pracuje tak, že elektřinou, generovanou alternátorem za provozu motoru vozidla, je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík ( HHO ). Tato plynná směs je následně přiváděna do motoru přes sací potrubí.

 

 

Detaily například v tomto videu: http://www.uloz.to/live/8969847/vodikovy-generator-vnit-ek-avi 

Ve skutečnosti motory průměrně využijí cca 20-23% energie z paliva. Zbývající část, jsou jedovaté emise a nespálené palivo. Vodík a kyslík vytvořený generátorem podpoří mnohem účinnější spalování jakéhokoliv paliva.

Motor využije mnohem více této energie a má navíc větší výkon. Vodík zvyšuje efektivitu spalování dodávaného paliva do spalovacího prostoru. Zlepší se jeho spalování a využití přenosu síly výbuchu na točivý moment motoru.

Generátor vytvoří zhruba 3 až 4 litry vodíku a kyslíku ( HHO ) za minutu, v poměru 2:1 pro vodík. Vodík má asi 2x vyšší oktanové číslo než benzín a 4x větší než diesel. Kyslík navíc podporuje hoření. gener-bunka.jpg

Jinak řečeno, získáme pro svůj motor navíc několik litrů plynné směsi paliva, které je kvalitativně na výrazně vyšší úrovni, než současná paliva s biosložkou z čerpacích pump.

Spalováním HHO vzniká navíc jen vodní pára, takže auto bude mít výrazně méně škodlivých emisí a bude tak mnohem ohleduplnější k  životnímu prostředí.

 

Technické údaje:

Pro svůj provoz potřebuje generátor cca 20-30 ampér. Záleží na typu generátoru i vozidla, či přání zákazníka. Běžné alternátory u aut, dnes produkují hodnoty někde mezi 15 – 30 A navíc, které slouží pouze pro dobíjení baterie. Generátor využívá pro produkci vodíku právě tento proud navíc, který by se jinak bez užitku pouze ukládal v baterii.

Destilovaná voda sama o sobě proud samozřejmě nevede, proto je nutné ji ještě smíchat s jedlou sodou a tím vytvořit vodivou směs. ( na zimu se pak ještě přidává denaturovaný líh proti zamrznutí ).

Voda která se rozkládá na plyn HHO  MUSÍ  být výhradně !!! destilovaná. Případné nečistoty ve vodě by se okamžitě usadily na elektrodách a generátor by po čase snížil svou účinnost či dokonce přestal pracovat. (jedlá soda nevadí, protože se rozpustí na tak malé částečky, že zanesení elektrod nehrozí).

 

Obrovskou výhodou tohoto zařízení je fakt, že se kyslík a vodík nikde neskladuje, ale vyrábí se elektrolýzou vody pouze v době, kdy je vůz v provozu nebo když generátor uvedeme do provozu pomocí vypínače.

Tím odpadá starost se skladováním a bezpečností provozu, neboť malé množství HHO, které je takto vyrobeno, si motor okamžitě přisaje a využije pro účinnější spalování v motorech jedoucích na benzín, naftu či LPG.

Díky spalovaní HHO se v motoru odstraní usazeniny vzniklé provozem na běžná paliva, lehce se zvýší výkon, sníží se hlučnost, množství vypouštěných emisí a hlavně spotřeba paliva.

 

Pokud jde o platnou legislativu, tak u nás ani v jiných členských státech EU není zařízení výslovně gener-lambda.jpgpovoleno, ale ani zakázáno. Platí tedy, že je možné ho využívat pro úsporu paliva, ale nedá se zapsat do technického průkazu a na technické kontrole musí být zařízení vypnuto, aby neovlivňovalo výsledky měření emisí.

Moderní motory nastavují palivovou směs, která jde do motoru podle výsledku měření toho, co vychází z motoru.

Sonda, která provádí měření, se jmenuje lambda sonda. Podle výsledků jejího měření řídící jednotka nastavuje bohatost palivové směsi pro motor.

Aby opravdu došlo k úspoře paliva, je nutné řídící jednotku trochu „obejít“ tím, že se mezi ni a výstup ze sondy přidá zařízení, na kterém si sami nastavíme, jaká palivová směs má jít do motoru.

Při spalování HHO totiž dochází k výrazné změně v emisích motoru. Pokud bychom tedy sami nenastavili jak bohatá směs má být, spotřeba by naopak výrazně vzrostla.

Ke generátoru je dodávána kompletní sada dílů pro jeho montáž do auta nebo montáž provedou odborníci. Součástí celé základní montážní sady je generátor o rozměrech 185x185x80mm, nádoba s dvojitým dnem na skladování vody, vypínač, kabely, hadice, pojistka a návod na montáž.

________________________________________

 

Věřím, že nám výše uvedená inspirace otevře oči správným směrem, neboť nám nabízí poměrně dosažitelné a snadné řešení, jak koncerny typu SHELL a ESSO stlačit naší nulovou poptávkou  s cenami níže, než si nyní dovolují tak drze diktovat...

Pokud si totiž nebudeme těchto dvou gigantů nějakou dobu téměř vůbec všímat, poptávka po tesco-club-card.jpgproduktech klesne, tím padnou i jejich tržby a budou muset ceny logicky snížit. Pokud ceny skutečně sníží, budou je muset ostatní následovatelé na trhu podpořit, jinak nebudou mít tržbu ani oni.

Snadné a prosté - máme obrovskou sílu a moc, ani o tom nevíme - my určujeme, zda se necháme vykořisťovat či nikoliv.

To platí naprosto o všech společnostech...

Vynechte ze svého života TESCO a za pár měsíců zmizí z trhu i se svými klubovými kartami, kterými se nás snaží pouze lépe monitorovat co do spotřebního chování - naše podpora patří především místním českým firmám a zdravému rozumu.

 

Vše je jen otázka hry silnějších nervů o čas - tedy i naše peníze a primárně náš lepší život.

  

Mnoho štěstí Aridan

 

Komentáře

Přehled komentářů

Trochu z jiného soudku...

(Jarka, 21. 6. 2011 21:10)

A co takhle auto na stlačený vzduch? Co vy na to,vážení diskutující.Již jste o něm slyšeli?Dokonce bylo před pár lety s velkou slávou předvedeno na utosalonu v Ženevě....a pak najednou ani vidu ani slechu.Sháním informace,ale povětšinou jsou jenom staršího data.Že by ropní magnáti zasáhli a udělali jeho rozšíření přítrž?Jenom chci říct,že by to bylo opravdu ekologické a celkem laciné poježdění.Kdyby jste někdo měl nějaké info o tomto autíčku,sem s nima.Díky

Re: Trochu z jiného soudku...

(Aridan, 22. 6. 2011 19:05)

Jarko,
jukněte sem, soudruzi v USA tomají samozřejmě patentováno :-)

http://www.freepatentsonline.com/4337842.html

Aridan

Re: Re: Trochu z jiného soudku...

(Jarka, 22. 6. 2011 21:27)

Díky za odkaz.Bohužel tomu moc nerozumím...my english is very bad.Znamená to snad,že skoupili patent a teď to drží jaksi pod pokličkou?

Re: Re: Re: Trochu z jiného soudku...

(Aridan, 23. 6. 2011 20:44)

Exactly :-)
Vše je pod dokonalou kontrolou a opovažte si to někdo vyrobit a nedej Bože nabízet k prodeji :-)
Aridan

zkušenost

(Majkl, 27. 5. 2011 14:23)

Ještě jsem nenarazil na zkušenosti běžného uživatele tohoto generátoru. Je někdo, krom autora, kdo to má a je spokojen?

Re: zkušenost

(elerik, 1. 6. 2011 15:30)

Znám osobně člověka který to má v autě a je s tím spokojen. Šetří mu to mezi 20 - 25 procenty paliva.
Taky si to chci namontovat v blízké době.

energie

(Lenka - Hubič, 28. 5. 2011 1:31)

Ahoj!

Jde o zákon zachování energie. Vždycky, když nějakou pocítíme, tak se nějaká někde ztratí. Ale zároveň jde o práh našeho vnímání.
Když zapálíme sušenou dýni (dejme tomu ;), tak shoří během pár minut na popel. My z toho cítíme na pár minut teplo, vůni... A zbytek energie se vypaří do světa :-)(nevnímáme to).
Kdyžto, když dýni sníme, tak naše metabolické dráhy umí dostat z ní energii po kouskách... Ne najednou za velké teplo, které jde do okolí... Ale po kousíčku za každou chemickou reakci...

A o to jde v případě dnešních motorů - jsou velice ztrátové... Oproti tomu, co se děje v živých organismech...
Bude dobré, když toto obejdeme... Motory na vodu jsou jednou z cest... :-)

Děkuji Aridane, za pochopení mé myšlenky o zasraných TESCO klubových kartičkách... ;)

Lenka

Re: energie

(Aridan, 29. 5. 2011 20:21)

Ale no tak Lenko, tak silná slova nad takovou malicherností :-)
Prostě můžeme říci svobodné NE a mají smůlu...
Aridan

Re: Re: energie

(Lenka, 30. 5. 2011 20:29)

malichernost je relativní pojem... mě to prostě potěšilo, tak jsem poděkovala... ;)

zivotnost

(gandy, 27. 5. 2011 11:50)

no a o kolik se skrati zivotnost motoru kdyz to hori vyssi teplotou nez benzin .. asi by ten motor pekne protestoval .. no a ty fritovaci oleje .. to sice pojezdis ae motor to tez moc nema rad a brzo bude na odpis .. kazdopadne napad hezkej

Re: zivotnost

(wivo, 27. 5. 2011 16:23)

milej zlatej, už 5 let... přečti si více na např. www.dieselpower.cz

pak přijď a omluv se se slovy: promiň Ó velký vezíre já hold málo čtu a ještě míň zkouším prakticky :-)))

zivotnost

(gandy, 27. 5. 2011 11:50)

no a o kolik se skrati zivotnost motoru kdyz to hori vyssi teplotou nez benzin .. asi by ten motor pekne protestoval .. no a ty fritovaci oleje .. to sice pojezdis ae motor to tez moc nema rad a brzo bude na odpis .. kazdopadne napad hezkej

vodíkový kotel již k mání

(Viktor, 25. 5. 2011 12:15)

na těchto stránkách si jej můžete zakoupit:
http://www.actualpower.blogspot.com/

Re: vodíkový kotel již k mání

(Světlana, 25. 5. 2011 21:22)

já jsem našla toto:

http://vytapeni.tzb-info.cz/zdroje-tepla/6280-vodikovy-kotel-jediny-kotel-na-svete-s-nulovymi-emisemi

...

(Fany, 25. 5. 2011 11:43)

Toto je opravdu super :) už jsem o tom slyšel ale né takhle do podrobna, ovšem smutné je že i kdyby se vynalezl motor čistě na vodu... Tak za litr vody budeme platit 38,70 protože jí najednou bude málo jak znám českou politiku :)

díky za takovou informaci!!!

(Daniela, 25. 5. 2011 11:14)

Děkuji

(Patrik, 25. 5. 2011 11:02)

Sice automobil zatím nevlastním, ale doma máme elektrický kotel, tak bych o možnosti instalace vodíkového dost přemýšlel. Nicméně děkuji za zveřejnění článku! O této technologii jsem vůbec nevěděl a to se o nové technologie dosti zajímám (např. Honda vyrábí automobil na vodík, ale celkový dojem byl asi takový, jako z elektromobilů - nedotažené do konce, nejspíše díky uzavření několika technologií v jejich šuplíku), mám možnost zkusit přestavit jedno auto, tak se do toho asi s kamarádem přes prázdniny dáme a výsledný dojem budu publikovat tady. Mnoho štěstí :)


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4