Jdi na obsah Jdi na menu
 


Auto na vodu snadno a rychle - jak na to?

25. 5. 2011

 

Vodíkový generátor z destilované vody 

 

Úplnou "náhodou" se ke mě dostala informace od samotného autora tohoto zařízení, který mě napřímo oslovil s konkrétním komentářem ve věci zvyšujících se cen pohonných hmot. Myslím, že nám podobné zlepšováky a vynálezy nejsou dostatečně jasně resp. vůbec demonstrovány ani v pořadech typu Rady ptáka loskutáka, ani v Receptáři prima nápadů, proto s těmito věcmi musí vyjít na světlo světa alternativní weby. Důvod je velice prostý - stát potřebuje naše peníze a daně.

 

 ________________________________________________

Doplňuji aktuální záznam živého vystoupení pana Jaroslava Duška - Divadlo na Kampě, kde autor vodíkového generátoru přímo jeho funkci popisuje (cca od 32.minuty):

http://www.ct24.cz/kultura/126678-on-line-duse-k-z-divadla-kampa/

 _________________________________________________

 

 

Níže následuje text autora, který jsem jen minimálně upravil:

_________________________________________________  

Instalací vodíkového generátoru bude naše vozidlo hybridní. Bude používat původní palivo a navíc samovolně generovaný vodík. Jinak řečeno, část původního paliva ( asi 40% ) bude nahrazeno gener-sada.jpgvodíkem. Tím tedy šetříme zmíněných cca 40% pohonných hmot.

 

Celý systém pracuje tak, že elektřinou, generovanou alternátorem za provozu motoru vozidla, je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík ( HHO ). Tato plynná směs je následně přiváděna do motoru přes sací potrubí.

 

 

Detaily například v tomto videu: http://www.uloz.to/live/8969847/vodikovy-generator-vnit-ek-avi 

Ve skutečnosti motory průměrně využijí cca 20-23% energie z paliva. Zbývající část, jsou jedovaté emise a nespálené palivo. Vodík a kyslík vytvořený generátorem podpoří mnohem účinnější spalování jakéhokoliv paliva.

Motor využije mnohem více této energie a má navíc větší výkon. Vodík zvyšuje efektivitu spalování dodávaného paliva do spalovacího prostoru. Zlepší se jeho spalování a využití přenosu síly výbuchu na točivý moment motoru.

Generátor vytvoří zhruba 3 až 4 litry vodíku a kyslíku ( HHO ) za minutu, v poměru 2:1 pro vodík. Vodík má asi 2x vyšší oktanové číslo než benzín a 4x větší než diesel. Kyslík navíc podporuje hoření. gener-bunka.jpg

Jinak řečeno, získáme pro svůj motor navíc několik litrů plynné směsi paliva, které je kvalitativně na výrazně vyšší úrovni, než současná paliva s biosložkou z čerpacích pump.

Spalováním HHO vzniká navíc jen vodní pára, takže auto bude mít výrazně méně škodlivých emisí a bude tak mnohem ohleduplnější k  životnímu prostředí.

 

Technické údaje:

Pro svůj provoz potřebuje generátor cca 20-30 ampér. Záleží na typu generátoru i vozidla, či přání zákazníka. Běžné alternátory u aut, dnes produkují hodnoty někde mezi 15 – 30 A navíc, které slouží pouze pro dobíjení baterie. Generátor využívá pro produkci vodíku právě tento proud navíc, který by se jinak bez užitku pouze ukládal v baterii.

Destilovaná voda sama o sobě proud samozřejmě nevede, proto je nutné ji ještě smíchat s jedlou sodou a tím vytvořit vodivou směs. ( na zimu se pak ještě přidává denaturovaný líh proti zamrznutí ).

Voda která se rozkládá na plyn HHO  MUSÍ  být výhradně !!! destilovaná. Případné nečistoty ve vodě by se okamžitě usadily na elektrodách a generátor by po čase snížil svou účinnost či dokonce přestal pracovat. (jedlá soda nevadí, protože se rozpustí na tak malé částečky, že zanesení elektrod nehrozí).

 

Obrovskou výhodou tohoto zařízení je fakt, že se kyslík a vodík nikde neskladuje, ale vyrábí se elektrolýzou vody pouze v době, kdy je vůz v provozu nebo když generátor uvedeme do provozu pomocí vypínače.

Tím odpadá starost se skladováním a bezpečností provozu, neboť malé množství HHO, které je takto vyrobeno, si motor okamžitě přisaje a využije pro účinnější spalování v motorech jedoucích na benzín, naftu či LPG.

Díky spalovaní HHO se v motoru odstraní usazeniny vzniklé provozem na běžná paliva, lehce se zvýší výkon, sníží se hlučnost, množství vypouštěných emisí a hlavně spotřeba paliva.

 

Pokud jde o platnou legislativu, tak u nás ani v jiných členských státech EU není zařízení výslovně gener-lambda.jpgpovoleno, ale ani zakázáno. Platí tedy, že je možné ho využívat pro úsporu paliva, ale nedá se zapsat do technického průkazu a na technické kontrole musí být zařízení vypnuto, aby neovlivňovalo výsledky měření emisí.

Moderní motory nastavují palivovou směs, která jde do motoru podle výsledku měření toho, co vychází z motoru.

Sonda, která provádí měření, se jmenuje lambda sonda. Podle výsledků jejího měření řídící jednotka nastavuje bohatost palivové směsi pro motor.

Aby opravdu došlo k úspoře paliva, je nutné řídící jednotku trochu „obejít“ tím, že se mezi ni a výstup ze sondy přidá zařízení, na kterém si sami nastavíme, jaká palivová směs má jít do motoru.

Při spalování HHO totiž dochází k výrazné změně v emisích motoru. Pokud bychom tedy sami nenastavili jak bohatá směs má být, spotřeba by naopak výrazně vzrostla.

Ke generátoru je dodávána kompletní sada dílů pro jeho montáž do auta nebo montáž provedou odborníci. Součástí celé základní montážní sady je generátor o rozměrech 185x185x80mm, nádoba s dvojitým dnem na skladování vody, vypínač, kabely, hadice, pojistka a návod na montáž.

________________________________________

 

Věřím, že nám výše uvedená inspirace otevře oči správným směrem, neboť nám nabízí poměrně dosažitelné a snadné řešení, jak koncerny typu SHELL a ESSO stlačit naší nulovou poptávkou  s cenami níže, než si nyní dovolují tak drze diktovat...

Pokud si totiž nebudeme těchto dvou gigantů nějakou dobu téměř vůbec všímat, poptávka po tesco-club-card.jpgproduktech klesne, tím padnou i jejich tržby a budou muset ceny logicky snížit. Pokud ceny skutečně sníží, budou je muset ostatní následovatelé na trhu podpořit, jinak nebudou mít tržbu ani oni.

Snadné a prosté - máme obrovskou sílu a moc, ani o tom nevíme - my určujeme, zda se necháme vykořisťovat či nikoliv.

To platí naprosto o všech společnostech...

Vynechte ze svého života TESCO a za pár měsíců zmizí z trhu i se svými klubovými kartami, kterými se nás snaží pouze lépe monitorovat co do spotřebního chování - naše podpora patří především místním českým firmám a zdravému rozumu.

 

Vše je jen otázka hry silnějších nervů o čas - tedy i naše peníze a primárně náš lepší život.

  

Mnoho štěstí Aridan

 

Komentáře

Přehled komentářů

Frito kontra vodík

(TTNandy, 12. 11. 2011 14:48)

Dobrý den!Také mám zkušenost z pohonem na fr.olej,hydraulický a jiná mastná media.)))Vyrobil jsem si komponenty sám podle informací z netu.Ve starém Golfíkovi 2D,obsah 1,6 bez turba.Najel jsem s ním takto 180tis km za 4 roky bez komplikací.Měl jsem přístup k použitému hydr. oleji a tak bylo vše supr.Chtěl bych ale oponovat pánovi který tenhle pohon vyvyšuje nad pohon vodík-kyslík.Také jsem neměl nejprve důvěru,ale dnes lituji že jsem nezačal s přestavbou na vodík již současně s přestavbou na oleje.Odrazovala mne zejména otázka bezpečnosti,a tak jsem tuto variantu zavrhl dřív než jsem se seznámil s jejímy principy(bohužel).Účinnost H. pohonu je každopádně lepší,dá se po dokonalé přestavbě dosáhnout 100procentní náhrady fosilního paliva.Vodík nikde neskladujeme,nestlačujeme ale okamžitě spotřebujeme v motoru.Pokud zařízení namontuje jen trochu zručný kutil,dovoluji si říct že je vše bezpečnější než LPG,a to i s ohledem na pasivní bezpečnost vozu.Nádrže LPG jsou sice testované,dvouplášťové....ale stále platí že při nehodě a případném požáru máte v autě ,,bombu")))
Tím nenapadám tuto variantu pohonu,také jsem jí používal.))Ještě bych onomu pánovi doporučil ať zkusí zkombinovat svůj friťáček s vodíkem.Je to ideální kombinace.Já ted mám vyvíječ připravený k montáži a určitě sem napíšu nějaké zkušenosti a naměřené hodnoty.Jinak spousty videí a návodů najdete na ,,youtube".Zejména z USA.
Ještě k legislativě...zatím není tento druh ůspory mezi lidmi rozšířený,ale bude se opakovat stejná hystorie jak s LPG i rostliným olejem.Jakmile se to rozšíří a naftařští zloději spolu se svými politickými loutkami zavětří nebezpečí přejdou do protiůtoku.Mediálně naroste počet negativních zpráv a reportáží(budou lhát jak to nefunguje,budou ukazovat vybuchlá auta aby šířili paniku).Zavedou zákony o zákazu montáže,veřejném ohrožení,pohrůžky o vysokých pokutách,sebraných řidičských průkazech.Podívejte na Německo,když začal rozvoj pohonu na řepkový olej měli plnou hubu ekologie a podpory.....dnes je cena oleje na čerpačkách díky daním jen o málo nižší než nafta.
Všem průkopníkům fandím a držím palce!!!Nenechme se zastrašit!)TTNandy

naprosto

(wivo, 26. 5. 2011 11:53)

souhlasim, je potřeba nulovou poptávkou donutit PHM zmrdy k rezignaci. Já je už několik let nepodporuju a co vy? Přitom mi stačí na léto použitej a přefiltrovanej fritovací olej, a na zimu hydraulickej (ten fritovací mrcha tuhne) ročně utratím maximálně za PHM 500,- :-)))

Re: naprosto

(Milan, 25. 10. 2011 14:32)

spravny pristup :) inak hod na seba maila ak mozes

Kolik se dava lihu na zimu

(Jaroslav Michálek, 13. 10. 2011 19:02)

Dobry den v jakem pomeru se micha ten denaturovany lih s destilovanou vodou na zimu?treba -20?

tak

(wivo, 5. 10. 2011 8:57)

už ste to někdo ověřil? nebo počáteční nadšení opět vyšumělo jako spousta jiných "rádoby" vynálezů???

Re: tak

(Aridan, 12. 10. 2011 19:50)

Milý Wivo,
nadšení pokračuje úsilím o dosažení.
Sám spatřuji mnoho komplikací u novějších vozidel s lambda sondou. Mám vozítko z roku 2008 a není to bez komplikací. Jakjsem slíbil - v momentě, kdy to budu mít osobně vyzkoušené, bude zde nový článek :-)
Aridan

Ucinnost

(PilotPM, 5. 9. 2011 15:34)

Docela by me zajimaly tabulkove hodnoty. Autem xy bylo najeto xxxx kilometru pri prumerne spotrebe yyy l/km bez vodikoveho generatoru a zzz l/km s VG.
Mereno tim a tim clovekem/instituci.
Odhady od oka moc neberu, kdyz je to brany od oka.
Na vsech diskuzich, co jsem videl, jsou teoretici, co to hani (obcas daji vypocet) a zastanci, co to chvali (co maji pocit).
Cloveku se nechce rict - jsem vul, udelal jsem chybu. Plati pro oba tabory.

Re: Ucinnost

(Aridan, 5. 9. 2011 20:25)

Milý PilotePM,
souhlasím s Vámi a až přijde ten správný čas, podám osobní reference s konkrétními a reálnými čísly.
Ono skutečně záleží na mnoha faktorech - jako kubatura motoru, optimální provozní otáčky, styl jízdy, druhy užívaných silnic, atd...
Jinak se obecně hovoří o úspoře od 15 do 35%, ale existují i vozíky, které se samostatně pohybují již pouze na vodu - maximální rychlost kolem 80 kilometrů/hodinu.
Hezký večer Aridan

Re: Re: Ucinnost

(PilotPM, 13. 9. 2011 13:11)

Ahoj,
nerikam, ze nejsou, ale ty pracuji na jinem principu.
Jinak budu jenom rad, kdyz to nekdo overi a potvrdi.

naprosto

(wivo, 6. 9. 2011 12:46)

souhlasím s Pilotem, do doby než budou hodnoty pečlivě změřeny a vyhodnoceny (a nejlépe nějakou akreditovanou laboratoří) se stále jedná jen o spekulace a pocitové kecy typu Horsta v teleshopingu.

Až bude jezdění tohohle systému levnější než mnou používaný systém na friťák, tak se o to začnu vážněji zajímat. Od doby co se zde objevil tenhle článek, jsem ujel ZADARMO skoro 5500km a kolik VY?

cena a montáž

(Pavel, 20. 8. 2011 9:22)

Zajímalo by mě kde se tohle zařízení dá sehnat ,kdo to namontuje a kolik mě to bude celkově stát. Díky pvrstala@seznam.cz

Úspora !!

(Raziel, 26. 7. 2011 12:45)

Je možné súhlasiť z vyjadreniami o úspore ale určite nebudu štyridsať percentné ale cca 15 - 20 podľa vlastnej skúsenosti ,auto je však pri nižších otáčkach živšie a štarovanie je po určitom čase okamžité .
Systém potrebuje ešte dlhú cestu k úspechu 40 % .

Detaily

(Radek Maláč, 25. 5. 2011 0:27)

Dobrý den.
Děkuji za zveřejnění článku o mém generátoru.
Ještě než se začnete v diskuzi ptát projděte si prosím komentáře a celý článek na tomto odkaze:
http://orgo-net.blogspot.com/2011/05/funkcni-vodikovy-generator-pro-auto.html

Zodpovídal jsem tam celou řadu zajímavých dotazů tak ať to pořád neopakuji dokola:)

Také tam naleznete kontakt na mě.

A ještě prosím jen takový dovětek. Pokud by jste si udělaly vnitřní díly motoru z nerezu, můžete s tímto gerátorem jezdit jen na vodu. Není to už dávno sci-fi, ale věc která je možná.
Také spolupracuji s člověkem, který na stejném principu připravuje vodíkový kotel na vytápění, nebo ohřev vody. ( sbohem ČEZ a RVE:) ) Jak budeme mít hotovou dostatečně výkonou verzi dám info na článek.
Zatím se s tím podaří vytopit sotva jednu místnost. Ale to se časem zlepší:)

S pozdravem Radek Maláč.

Re: Detaily

(Po, 25. 5. 2011 7:03)

Tak ten vodíkový kotel by mě už opravdu hodně zajímal.

Re: Re: Detaily

(Viktor, 25. 5. 2011 14:24)

už tam máš odkaz na kotle k zakoupení

Re: Detaily

(Držím palce, 26. 5. 2011 7:49)

Klobouk dolů. Konečně se začíná toto Tabu prolamovat. Rozkecám to všude ať to ví co nejvíc ldí a přeji co nejméně překážek. :o)

Re: Detaily

(lung, 17. 7. 2011 19:11)

Můžete mi dál na sebe kontakt?

development@post.cz

Propojeni

(Drahomira, 24. 6. 2011 22:41)

Aridane, muzes tu dat propojeni s Facebookem na tve clanky? Diky.

problém s homologací

(Petr Hejský hejsky@volny.cz, 21. 6. 2011 23:08)

Tento námět stojí za zvážení, ale je tu vážný problém.
Takovouto úpravu motoru musí schválit ÚVMV a musí vydat tzv. homologaci.
Jinak je to neoprávněný zásah do konstrukce vozu a lze předpokládat pokutu od policie.

Re: problém s homologací

(Aridan, 23. 6. 2011 20:47)

Dobrý večer milý Petře,
jak říká motto videa ve článku: "všechny nás zavřít nemohou" :-) a navíc není vůbec obtížné zařízení odebrat.

MRKNĚTE SEM:
http://www.stream.cz/uservideo/242053-hydrogen-generator-vodikovy-generator
http://www.stream.cz/uservideo/556250-vodikovy-generator-hydrogen-generator

Aridan